3D GRAFIK

//3D GRAFIK
3D GRAFIK2019-03-18T12:08:50+00:00

ANOMALIA 3D počítačový grafik je 2,5 týdenní intenzivní kurz zaměřený na zvládnutí základní a pokročilé tvorby 3D grafiky.

V průběhu kurzu se seznámíte se základy 3D grafiky, nástroji a pracovními postupy tak, že po skončení budete schopni tvorby vlastních složitějších projektů, případně můžete být součástí týmu na dané pozici se znalostí posloupností pracovních úkonů týmové práce.

Získejte nové a rozviňte dosavadní dovednosti

Naučíte se využívat svou kreativitu s pomocí technických dovedností a osvědčených postupů. Zvýšíte svoji uplatnitelnost na trhu práce, rozšíříte své znalosti, poznáte nové kolegy a profesionály v oboru.

Naučte se osvědčené postupy

Na základě speciálně připravených cvičení prohloubíte své současné znalosti a získáte dovednosti potřebné pro pracovní pozici 3D grafik. Zorientujete se v technických postupech výroby 3D grafiky, seznámíte se se specifiky studiové práce.

Program kurzu

  1. Co je to 3D prostor a jak se v něm efektivně orientovat.
  2. Modelování 3D objektů, aneb jak co nejefektivněji vytvořit zamýšlený objekt.
  3. Svícení scény a výběr typu světla.
  4. Simulace povrchu, aneb když chceme vytvořit dřevo, sklo či kov.
  5. UVW mapovaní a jeho vliv na správné umístění textury na 3D objektu.
  6. Tvorba textur pro 3D objekt/scénu.
  7. Renderování a postrpodukce – výpočet obrázku a jeho následná finalizace.

 

Průběh kurzu

Kurz probíhá kombinací prezenční formy výuky.

Kurz je realizován v Litomyšli a trvá celkem dva a půltýdne. Každý den se skládá ze dvou hlavních bloků: v dopoledním se účastníci soustředí na teoretickou část, jejíž téma se poté rozvíjí v odpolednísérii krátkých cvičení. Ta akcentují dané téma v praxi. Cvičení jsou časově omezená a zaměřují se na zvládnutí izolovaných dovedností.

Poslední týden pracují účastníci na samostatném kreativním projektu dle vlastního výběru. Na výběr jsou následující okruhy: produktový design / automotive, herní design, Cartoon design, VFX, Arch-Viz, motion grafika)

Cílem závěrečného projektu je ucelená prezentace získaných praktických dovedností účastníků, např. za účelem získání práce v reklamním, animačním, herním studiu, nebo architektonickém studiu.

V rámci kurzu se bude pracovat převážně v programu Cinema 4D. Hlavním cílem je naučit účastníky obecné, na programu nezávislé 3D tvorbě, a proto výuka přesáhne i do jiných programů tak, aby byla srozumitelně vysvětlena a pochopena obecná rovina probírané techniky.

Kurzy jsou určeny pro min. 10–15 účastníků, což umožňuje individuální přístup a vedení (mentoring) lektorem s ohledem na aktuální znalosti a dovednosti.

 

Komu je kurz určen

grafici, ilustrátoři, 2D/3D animátoři

Profesní uplatnění účastníků (absolventů) 

3D grafici s pokročilou dovedností na trhu práce zásadně chybí.

Kurz 3D grafik tak reaguje na současnou poptávku zejména tuzemských animačních, herních a reklamních studií a produkcí po 3D gaficích. Pokročilé dovednosti 3D grafiky byly uvedeny respondenty průzkumu realizovaného Asociací animovaného filmu Mapování stavu oboru animované tvorby v ČR (http://www.asaf.cz/co-delame/strategie-animace/#) jako jedny z nejpotřebnějších s ohledem na současné a budoucí potřeby animačních studií a producentů.

  

Předpoklady pro účast v kurzu

Kurz je určen motivovaným nadšencům, studentům, profesionálům, kteří chtějí rozšířit či prohloubit své znalosti.

  • Základní znalosti práce ve 3D prostoru (XYZ)
  • Znalost základní terminologie a pojmů oboru 3D
  • Středně pokročilé znalosti práce v bitmapovém editoru (Photoshop)
  • Účastníci by měli mít základní zkušenosti ve 3D programu a to minimálně do úrovně orientace v uživatelském rozhraní, pohybu ve scéně a tvorby základních objektů (Cinema 4D, 3DS Max, Maya)
  • zájem o studium nových postupů, témat a nástrojů v 3D grafice
  • Základní znalosti z oboru fotografi
  • Vítány jsou zkušenosti s polygonálním modelováním (Sub-D poly) a práce se světly a materiály
  • Důležitá je soustředěnost, kreativita a nadšení pro spousta nových informací, technik a triků
  • Součástí registrace je ukázka osobního projektu, dle možností, formou obrázku (jpg max. 1000x1000px)

Máte zájem o kurz? Vyplňe formulář předběžné registrace a my vám dáme včas vědět jakmile spustíme registraci.

  • Termín kurzu
    bude upřesněno

  • Lektor
    Jan Petrov
  • Úroveň
    začátečníci, mírně pokročilí
  • Cena
    bude uvedena při vyhlášení kurzu

Mentor

Jan Petrov
JP_02

Vizuální umělec, absolvent AVU, ateliéru klasických malířských technik a pedagog ateliéru Multimédia na vysoké škole ART & DESIGN INSTITUT. Již v průběhu studia začal pracovat s digitálními médii. Nabyté zkušenosti z oblasti malby, postprodukce a 3D grafiky, uplatňuje jak na poli vlastní umělecké, tak i komerční tvorby. Díky práci na mnoha úspěšných a oceňovaných komerčních i nekomerčních projektech získal zkušenosti v oblasti užité postprodukce, designu a 3D tvorby. V těchto činnostech je stále aktivní. Přináší pohled a zkušenosti z užité grafiky, 3D grafiky a postprodukce, vsazený do kontextu současného workflow s vazbami na vizuální estetiku a historický kontext.
Reference: Krušovice, O2, Zubr, Kozel, Pilsner Urquell, Jupík, Renault, Mitsubishi, Nescafé, Kunín a další.

Our partners