ONE-2-ONE 2021

PRODUCENT HLEDÁ SCÉNÁRISTU pro dílnu se Shelley Hoffman

  1. Stáhněte si CV všech scénáristů ZDE https://bit.ly/3vp7bo2
  2. Ve formuláři níže odpovězte na otázku zda budete dotyčného scénáristu kontaktovat
  3. Odešlete formulář nejpozději do 15. června 2021
  4. Dejte nám vědět jména scénáristů, až se Vám podaří sestavit tým ideálně do 18. června 2021

BONUS: Pod formulářem je k dispozici inspirativní přednáška k osobnějšímu seznámení se se Shelley Hoffman.

Děkujeme.

Hana Něničková

Scenáristika a dramaturgie, Filmová a televizní fakulta, Akademie muzických umění, Praha (Navazující magisterský)

Ačkoliv jsem se ve své tvorbě zatím s animovanou tvorbou nesetkala, tak mě vždy velmi lákal. Mám zkušenost s prací na komiksu v rámci předmětu na FAMU, kde jsme spolu s ilustrátorem vytvořili hravý komiks Babička Superhrdinka, kde jsme se hravou formou snažili bořit stereotypy o seniorech. Ve své tvorbě ráda pracuji s mixováním žánrů, jako u svého magisterského scénáře, kde jsem coming of age příběh mladé Kláry zkombinovala s westernem, detektivkou a komedií. Také ráda pracuji s folklorními motivy, protože pocházím z jižní Moravy a tohle prostředí je mi blízké. Animovaná tvorba je mi blízká svými možnosti, které jsou mnohem širší než u hraného filmu. Ráda pracuji s nerealistickými prvky, s motivy magie, přesunutí do snů a jinými světy. Jsem velká fanynka animované tvorby mířící na děti, ale zároveň hravou formou se vyrovnávající se závažnými tématy, příklady z mainstreamové tvorby bych uvedla Avatar: The Last Airbender, She-ra nebo tvorba Myiazakiho. Zároveň je pro mě důležité také pracovat s problémy, které trápí naši společnost, prostřednictvím humoru, v čemž se žánr animovaného seriálu ukázal také jako vynikající prostředek například u seriálu BoJack Horsemen. Obě tyto cesty mi přijdou zajímavé a korespondující s mojí dosavadní hrannou tvorbou. Také jsem v průběhu studia zjistila, že mi velmi vyhovuje práce ve tvůrčím týmu či writers roomu. Pracuji teď na dvou rozjíždějících se projektech, kdy v obou případech se pokoušíme je vymýšlet a psát skupinovou formou (i když zatím ve třech lidech, ne v tradičním writers roomu) a tahle forma mi přijde neuvěřitelně podnětná a plodná. Velmi ráda bych takto vstoupila i do světa animace a vytvořila kreativní tým.

Marie Stará

FAMU, AMU, obor Scenáristika a dramaturgie, magisterský studijní program

Dobrý den, přes školní mail se ke mně dostala Vaše nabídka inkubátoru ANOMALIA. Jsem studentkou Scenáristiky a dramaturgie na FAMU a ráda bych byla Vašeho projektu součástí. Svět animovaného filmu mě zajímá a ráda bych si vyzkoušela, jaké to je na jeho tvorbě spolupracovat. Jedním ze splněných snů by pro mě bylo jednou napsat scénář pro kreslený film. Často slyším, že i mé současné scénáře k animovanému zpracovaní vybízejí a celkově v tvorbě pro děti vidím svou budoucnost i co se týče mých literárních pokusů. Minulý rok jsem se již účastnila dílny se Shelley Hoffman a moc mne tato zkušenost posunula. Věřím, že účast podruhé bude pro mne evoluční. V příloze přikládám svůj životopis a pokud by Vás to zajímalo, tak i svůj komiks, který jsem dělala v rámci předmětu na FAMU.

Vadim Kuskov

FAMU, Katedra scenáristiky a dramaturgie

Jmenuji se Vadim Kuskov a měl bych zájem o účast na Vašem workshopu Anomalia. Již 5 let studuji scenáristiku na FAMU, napsal jsem několik celovečerních a krátkých scénářů, jeden z nichž byl realizován a uveden na letošním FAMUFESTu. Taky jsem spolupracoval na několika projektech jako dramaturg a jsem spoluautorem komiksu Alma má problém, který nakreslila ilustrátorka Lucie Lučanská. Bohužel jsem se ještě nepodílel na vzniku animovaného filmu, ale to neznamená, že bych o to neměl zájem. Rád se dívám na animované seriály (můj top5: Daria, Gravity Falls, Bojack Horseman, Owl House, Hilda) a taky seriály obecně. Baví mě příběhy na pokračování a momentálně spolu se dvěma spolužačkami vyvíjíme historickou hranou mini-sérii podle mého námětu. Rád pracuji ve writer's roomu s ostatními scenáristy, nevadí mi vyvíjet cizí projekty. Moc rád bych zjistil něco o psaní animovaných seriálů a seznámil se s dalšími tvůrci.

Matěj Hrudička

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, Zlín, Audiovize - režie a scenáristika

TV Nova, Scenáristický workshop s Johnem Vorhausem

Chtěl bych se zúčastnit vašeho inkubátoru. Studuji režii a scenáristiku na UTB ve Zlíně. Loni jsem napsal a natočil film Izolátor, ve kterém hrály velkou roli vizuální efekty inspirované tvorbou Karla Zemana. S klasickou animací zatím nemám zkušenosti, ale vždy jsem ji obdivoval a rád bych vyzkoušel i její tvorbu. V příloze posílám životopis.

Pavlína Vítková

FAMU Obor: Scénáristika a dramaturgie (MgrA)

Ráda bych se zúčastnila vašeho workshopu - mé scénáře jsou založené hodně na výtvarné a fantaskní stránce a psát pro animované snímky je tak trochu vysněnou metou v mém životě. Neměla jsem nikdy tu příležitost. Proto budu ráda, když mou application zvážíte i takto po termínu.

Věra Starečková

1. ročník Mgr. studia Katedry scenáristiky a dramaturgie FAMU

Velice mě zaujala Vaše nabídka zúčastnit se jako scénáristka Vašeho inkubátoru ANOMALIA. Jsem vděčná, že jsem měla v letošním akademickém roce jedinečnou příležitost být spoluautorkou scénáře chystaného bakalářského filmu Ticho! Daniely Hýbnerové z Katedry animace FAMU. Těšilo mě, že jsme se mohly při vymýšlení zápletky opřít o hravost a groteskní humor, aniž bychom musely přemýšlet v limitech hraného filmu. Také jsem v rámci svého studia na FAMU spolupracovala na snímcích Michala Kováče z Katedry režie a vyzkoušela si tak nejednu obohacující zkušenost práce na scénáři ve dvojici, kdy jsou oba autoři rovnocennými partnery. Obecně považuji psaní v týmu v konečném důsledku za všestranně naplňující a kreativnější než individuální tvoření. Proto jsem se vždy s nadšením účastnila katederních seminářů, v nichž jsme simulovali práci ve writers‘ roomech, a tudíž bych ráda na tuto techniku psaní navázala v rámci Vašeho inkubátoru. Především pro vznik děl komediálního ražení, ke kterému ve vlastní tvorbě inklinuji nejvíce, považuji writers‘ roomy jako efektivní a inspirativní prostředí.

Sára Zeithammerová

Filmová akademie múzických umění – Scenáristika a dramaturgie, navazující magisterské studium 

Reaguji na nabídku pro scenáristy se zúčastnit inkubátoru ANOMALIA, konkrétně story labu s mentorkou Shelley Hoffman. Vystudovala jsem scenáristku a dramaturgii na FAMU a pokračuji v magisterském studiu téhož oboru, rovněž studuji angličtinu a španělštinu pro mezikulturní komunikaci na FFUK. V scenáristické branži teprve začínám a trávím mnoho času tím, že hledám médium, které by mi sedlo. I proto bych ráda vyzkoušela scenáristickou práci na animovaném filmu. Na nabídce mě zaujala především možnost si rozšířit profesní obzory. Třebaže jsem pracovala jako scenáristka na filmových i televizních projektech, neměla jsem dosud příležitost se věnovat animovanému filmu, byť jsem měla o tuto oblast vždy zájem. Rovněž mě zaujala možnost práce ve writers roomu, ke které jsem se v minulosti dostala pouze jednou a hledám příležitost si ji vyzkoušet zas, abych posílila své schopnosti sdílet nápady a pracovat v týmu. Po více než roce lockdownu mi chybí možnost tvořit, poznávat nové kolegy a nabývat nové zkušenosti. I proto mi účast na inkubátoru ANOMALIA připadá jako jedinečná příležitost. Páteční seznamky jsem se nemohla účastnit. Jsem připravená se osobně představit jakýmkoliv způsobem na vyžádání.


    
     
   


SHELLEY HOFFMAN: The craft of Animated Series to Screens All Over the World: by Shelley Hoffman (Disney, 9 Story, Gemini-Award Writer)

Využijte osnovu přednášky v anotaci pod video přehrávačem na Vimeu k přeskakování mezi tématy.